Tips

  • Slaap nooit op uw buik! Buikslapen kan rug- en nekklachten verergeren of zelfs veroorzaken!
     
  • Vervang uw matras tijdig!
     
  • Elke matras is na zo'n 10 jaar aan vervanging toe. Na verloop van tijd worden de veerkracht en het draagvermogen van een matras minder. Het gevolg is dat uw lichaam te weinig ondersteuning krijgt wat uiteenlopende klachten tot gevolg kan hebben.

 

  • Vermijd de eerste 24 uur na de behandeling zware fysieke belasting zoals sporten, buk-, draai-, en strekbewegingen (bijvoorbeeld stofzuigen, ramen lappen, vegen, tuinieren, tillen, zware boodschappen dragen, etc.)
     
  • Neem voldoende rust. Rust geneest.
          
  • Drink water! De meeste mensen drinken te weinig water, dit is echter belangrijk voor ons lichaam. Zeker na een behandeling is het belangrijk om voldoende water te drinken zodat vrijgekomen afvalstoffen goed afgevoerd kunnen worden.
     
  • Het drinken van minimaal 1 liter water per dag(naast andere dranken zoals koffie, thee en frisdrank) is voor iedereen een noodzaak.
     
  • Beweeg elke dag minimaal 30 minuten. Of het wandelen, fietsen of zwemmen is, probeer minimaal 5 dagen 30 minuten per dag in de week te bewegen. Volgens cijfers van VWS zijn 5,8 miljoen mensen in de leeftijd van 20-64 jaar onvoldoende lichamelijk actief, uitgaande van de norm dat men per dag minimaal een half uur intensief beweegt en dat minimaal 5 dagen per week. Ook blijkt uit een recent verschenen advies "Overgewicht en obesitas" van de Gezondheidsraad dat momenteel40% van de volwassenen te dik is. Bewegingsarmoede is, naast roken en slechte voeding, één van de belangrijkste risicofactoren voor de gezondheid. (Bron: NISB)